Entrée d'eau

Nov 18, 2005
4
Je possède un Vega (3180) que j'ai hiverné sur une remorque hors d'eau.
Ce printemps en le préparant pour la mise à l'eau, j'ai retrouvé au fond de la cale plus de 60 litres d'eau. L'intérieur de la cabine est sec et il n'y a pas de trace d'écoulement. Les coffres du cokpit sont sec également. Est ce que cette mésaventure est déjà arrivée à l'un de vous ? Auriez vous une idée par où l'eau pourrait s'infilter ?
Merci d'avance pour vos réponses (en français de préférence :) )
Alain
 

mnhdl

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Oct 31, 2019
83
Allo Alain
Ou est ton Véga ? Était -il bâché ?
Marie

Envoyé de mon iPhone

Le 2011-04-15 à 08:57, "alain_brand" <alain_brand@...> a écrit :
 
Oct 30, 2019
574
Je ne parle pas beaucoup français. Donc, je suis l\'aide de Google Translate. S\'il vous plaît être patient avec moi. Si tout est scellé, peut-être il y avait un réservoir d\'eau plein au début de la saison qui n\'est plus complète. Ou, peut-être que vous avez tiré la prise sur le fond du moteur? Combinée avec de l\'eau à gauche dans la échappement refroidi par eau / silencieux fuite (de gel)? Plus de condensation?

Avez-vous le vérifier pendant l\'hiver? Pouvez-vous confirmer qu\'il s\'agit d\'une évolution récente par rapport à quelque chose qui s\'est produit peu après des courriers? Je demande parce que si c\'est arrivé il ya quelque temps, il est possible que l\'emplacement de l\'infiltration d\'eau à sec aujourd\'hui.

Bonne Chance (c\'est tout moi).

Jack
Bella - V2620
 
Oct 2, 2005
465
Mon bateau reste sec, à moins qu\'il pleut, et puis il passe à travers les paupières coffre de cockpit. Les casiers eux-mêmes semblent sec quand je serai de retour sur le bateau, mais j\'ai laissé un seau à l\'intérieur du casier, donc je sais qui est la source.
Craig Tern#1519
 
Oct 30, 2019
1,459
Craig,
After putting new weatherstrip on all my cockpit locker lids I was amazed to find a pool of water in the Rubbermaid container below one of the lids. The culprit was that little drain in the outboard forward corner of the lid scupper ... it was plugged, even though I had recently flushed it out.

I'd previously replaced the other side drain when the small copper nipple glassed to the hull broke off. I used a piece of 1/2" copper water pipe, which turns out to be a bit larger than the original size, and doesn't plug as often.
As soon as we get some warmth around here I'm going to replace the other side too.

Peter
#1331 'Sin Tacha'
 

n6ric

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Mar 19, 2010
208
Peter,
Do you have pictures of the areas you are talking about?
Thanks,

Ric
s/v Blue Max
#2692
 
Oct 2, 2005
465
Thanks Peter. I have wondered about the 90degree turns in that drain. I will add your fix to my list, though sometimes the list seems a bit overwhelming. A least I don't have to replace the lining in my chimney. Wait a minute. It's an old house. It's an old chimney. Maybe I should! Dang it Peter, now look what you've done, and that's a whole `nother list.

I like your website and I admire the quality of the work you do. One of these days I hope take the time to build a little skiff as well. Is that what retirement is like?

By the way, sail the boat down and we'll thaw your pipes out. Low 70's today, full sun, bit of a fog breeze but the bank is well off the coast and shouldn't last.

Craig
 
Oct 30, 2019
1,459
Ric, I'll get some in the next day or two. I'm planning on doing a "beaching" Wednesday, and will have some time to take pictures.
It's zinc renewal time, and I want to take a peek at my bottom paint to see if I can squeeze a third year from it. If not, it's down to the Boatyard for a haulout :-(

Peter
#1331 'Sin Tacha'
 
Oct 30, 2019
1,459
Yup, retirement is great, but .... where the heck did the last eight years go ???? Be careful, building skiffs can be addictive ... I always stumble across a "better" design when I have one near finished ;-)

Peter
#1331 'Sin Tacha'
 
Nov 25, 2010
19
Peter,

Tell us about those better designs. I am about to buy the plans for the Rachel
Skiff to try my hand at building something.

Caesar



________________________________
From: Peter <peter@...>
To: AlbinVega@yahoogroups.com
Sent: Sat, April 16, 2011 9:01:22 PM
Subject: [AlbinVega] Re: Entrée d\'eau


Yup, retirement is great, but .... where the heck did the last eight years go
???? Be careful, building skiffs can be addictive ... I always stumble across a
"better" design when I have one near finished ;-)

Peter
#1331 \'Sin Tacha\'
 
Oct 30, 2019
1,459
Caesar,
That's a tough request. All I can say is that it's a tug on the heart strings when one sees a particular design. It must be different for everyone, as there're so many designs available. It's certainly not based on logic or careful evaluation!

From my view, the best all round design I've built is the CLC Eastport Pram. Rows, tows, and sails well, very stable, not too heavy, and cute as a button. Very well designed, as every piece is functional, and the number of pieces is kept to a minimum.

The Rachel is a great design too, but when I built mine I scaled it down to be a tender for a Montgomery 17. Unfortunately I didn't know enough to only scale down the length and leave the beam full sized. As a result she's a bit tender, but still my favorite workhorse when working on the Vega while afloat.

My aging back loves the skin-on-frame Black Fly. At 28lbs, and about the same dimensions as the Eastport Pram, she's a joy to lift on and off the foredeck. She also sails like a small rocket, and rows and tows well. So far I've managed to avoid puncturing the skin, which seems to be incredibly tough. Building her was the a lot more work than the other two ... many small pieces ... but all those varnished ribs and gunwale blocks sure look "shippy".

All that said,I still think a stich-and-glue plywood dinghy is the way to go for a tough little tender. You choose the design!

Peter
#1331 'Sin Tacha'
 
Nov 18, 2005
4
Il est au bord du lac de Neuchâtel en Suisse. J\'ai mis une (petite) bâche sur la bôme comme les années précédentes, mais c\'est tout. C\'est la première fois que ça m\'arrive.
 

mnhdl

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Oct 31, 2019
83
J'imagine que ton r?servoir d'eau ?tait vid?...
Alors ?a ne peut-?tre que de l'eau de pluie et le fait que ce soit sec dans tes coffres, ?a ne veut pas dire que l'eau n'a pas pu passer par l? car si ?a s'est pass? en d?but d'hiver ?a a pu secher dans tes coffres depuis...est-ce qu'il y a de la neige par chez vous? Est-ce qu'il est possible qu'il y ait une une accumulation de neige dans le cockpit? Moi je sais que le plancher du cockpit n'est pas ?tanche, quand je lave a grandes eaux, ?a se retrouve dans la cale...
Marie
To: AlbinVega@yahoogroups.com
From: alain_brand@...
Date: Tue, 19 Apr 2011 13:09:55 +0100
Subject: Re: [AlbinVega] Entr?e d'eau
Il est au bord du lac de Neuch?tel en Suisse. J'ai mis une (petite) b?che sur la b?me comme les ann?es pr?c?dentes, mais c'est tout. C'est la premi?re fois que ?a m'arrive.
 
Nov 18, 2005
4
Oui oui, je n\'utilise plus le reservoir d\'eau depuis quelques années. Chez nous il y a effectivement passablement de neige en hiver, j\'imagine qu\'il y a eu une accumulation sur le cockpit et que le plancher n\'est plus étanche, je vais refaire le joint cette année. Car je ne vois pas d\'autres explications à cette accumulation d\'eau. La bonne nouvelle c\'est que si l\'eau est restée dans le bateau cela prouve que la coque est étanche :).
Et toi, où est ton bateau ?
Alain