I don’t think anyone can answer where the OP’s compass is…he is going to have to crawl around and find it. Mine is mounted in my bilge. I have seen them mounted on bulkheads, etc.
Doubtful that is it the compass. As others have said…solid state, not much to go wrong.
It could be that the OP has put something metal near the compass…I put a backpack on the sole of my boat once (laptop computer in the bag)…AP was acting squirrelly… I put the bad right over the compass in the bilge.
Sometimes, you just need to “swing the compass” to calibrate it….
Someone want to translate this into French?
Je ne pense pas que quiconque puisse répondre où se trouve la boussole du PO… il va devoir ramper et la trouver. Le mien est monté dans ma cale. Je les ai vus montés sur des cloisons, etc.
Douteux que ce soit la boussole. Comme d'autres l'ont dit… à l'état solide, il n'y a pas grand-chose à se tromper.
Il se peut que l'OP ait mis quelque chose de métallique près de la boussole… J'ai mis un sac à dos sur la semelle de mon bateau une fois (ordinateur portable dans le sac)… AP agissait comme un écureuil… J'ai mis le mauvais juste au-dessus de la boussole dans la cale.
Parfois, il suffit de « faire pivoter la boussole » pour la calibrer….
Quelqu'un veut traduire ça en français ?